دریای من . اقیانوس تو و دلفین های زیبا

آمده ام دریاچه قلب خویش را به دریای قلب شما پیوند زنم تا اقیانوسی عظیمی بسازیم و در آن شاهد غوطه وری دلفین های زیبا باشیم

دریای من . اقیانوس تو و دلفین های زیبا

آمده ام دریاچه قلب خویش را به دریای قلب شما پیوند زنم تا اقیانوسی عظیمی بسازیم و در آن شاهد غوطه وری دلفین های زیبا باشیم

شهر تیان جین


ورود به بندرتیان جین جهت تخلیه
تخلیه بار سه روز طول کشید تو این مدت سعی کردیم کارای کشتی رو انجام بدیم تا واسه چند روز بعد راحت باشیم.چون باید بارگیری انجام میشد و تو مدت بارگیری میتونستیم  با خیال راحت بریم بیرون.هر موقع که  بار کشتی تخلیه میشه برای بار گیری بعدی باید انبار تمیز شه و مورد تایید نماینده بار قرار بگیره تا به بار صدمه ای وارد نشه.واسه همین کشتی از اسکله جدا شد تا شستشوی انبار تمام بشه.هوا خیلی سرد بود.واقعا تحملش سخت بود.ملوانهای بنده خدا تو این سرما انبارا رو شستن(یا به قولی شسته کردن)که تقریبا 2 روز طول کشید.بعدش دوباره به اسکله رفتیم ولی اینبار به یه اسکله دیگه.به محض ورود به اسکله با یکی از بچه ها که همقد خودم بود و بیشتر با هم بودیم رفتم بیرون منتها چون شب بود زیاد نتونستیم خوب بگردیم.همینطوری یه چرخی زدیم بعضی جاها رو یاد گرفتیم تا روز بعدحسابی بگردیم.


تیان جین از دو قسمت تشکیل شده مثل همه جاها قسمت فقیر نشین و اعیان نشین.نمیدونید این چین چقدر ارزونیه.دلتون میخواد همش خرید کنید و جالب اینجاست که هر چی هم دلتون بخواد می تونید پیدا کنید با قیمت کاملا مناسب.مخصوصا تو قسمت فقیر نشین کافیه اراده کنید چی می خواید هر موقع گذرتون به چین افتاد یادتون باشه موقع خرید چونه یادتون نره.آره مثل همین ایران خودمون ولی فکر نکنین یه چیزو با قیمت مناسب خریدید چون بازم میتونستی ارزون تر بخری.مثلا میگی فلان چیز تو ایران 50000 تومان هست اونجا قیمتش 200 یوان که حدود 20000 تومان میشه.فوری میرید می خرید ولی اشتباه کردید چون قیمتش خیلی ارزونتر از این حرفاست.اگه اونا گفتن 200 یوان شما بگید 80 یوان که اولش قبول نمیکنن ولی بعد که خواستید برید میان دنبالتون و میتونید با قیمت 50 یوان بخرید و مطمین باشید که طرف کلی هم سود کرده
تنها مشکل اونجا زبون ندونستنه چون هیچ رقمه انگلیسی نمی فهمن تمام معاملات بوسیله ایما و اشاره انجام میشه و قیمت ها رو کاغذ براتون مینویسن شما هم قیمتی که می خواین رو رو کاغذ می نویسید تا به توافق برسید.

چند تا عکس از قسمت با کلاسشون دارم که براتون میزارم.دقتتونو جلب می کنم به تمیزی این منطقه.ببینید واقعا چقدر تمیزه و سطح خیابون با چه سنگی درست شده.خیابونا اونقدر شلوغ بود که نگو.واقعا مدیریت یه کشور به این بزرگی کار سختیه و وقتی از نزدیک نظم موجود رو می بینید کلی لذت میبرید و افسوس می خورید که تو کشور ما با این همه منابع و نیروی متخصص یه مدیریت نادرست همه چیزو به چالش میکشونه.

     

     

 

 

      

 

یادمه تو چین رفتم کافی نت.نمیدونم چند ساعت پای اینترنت بودم ولی کلا شد 1 دلار.خدایا ای کاش کشور ما هم مثل چین بود همه چی ارزون.اسباب بازی از جمله چیزایی که تو چین زیاده.اون قد تنوع زیاده که خرید واسه آدم سخت میشه.اون قد اسباب بازیهای باحال هست که دلت میخواد همشو داشته باشی.واسه خواهر زادم یه هلیکوپتر خریدم که از راه دور کنترل میشه و پرواز می کنه.رو کشتی  چند نفرمون خریدیمش .اون قد با حال بود که حین برگشت همش باهاشون بازی می کردیم.ولی من یه بار هلیکوپترم سقوط کرد و یه چرخدندش شکست.همینطوری اوردم دادمش به بچه خواهرم گفتم واست درستش میکنم ولی تا حالا که کاری نکردم.آخه چرخ دندش پیدا نمیشه.


نمی دونم تا چه اندازه به زبان چینی اشنایی دارید زبون خیلی بی ریختیه . یه سری از حروف اینا رو نمیشه تلفظ کرد وقتی ما اسم شهرشونو بهشون می گفتیم اونا نمی فهمیدن.البته از اینکه انگلیسی نفهمن حق دارن ولی دیگه اسم شهرشونو که باید میفهمیدن که.این نشون میده که چقدر تلفظها با هم فرق داره.

تو چین بد نگذشت.کلی خرید و گردش .واسه روحیمون خوب بود.بعد از سه روز راه افتادیم به سمت هلند.پست بعدی  براتون از طول سفر تا هلند رو میگم.

راستی اگه رفتین چین ماساژ یادتون نره.ماساژورهای حرفه ای وجود داره که یه کاری می کنن روحتون از بدنتون جدا میشه.راست میگم.

 

نظرات 5 + ارسال نظر
مرجان یکشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 05:57 ب.ظ http://myn.blogsky.com

سلام عادل جونم
چه چیزای جالبی از چین گفتی مخصوصا چونه زدنهاشون :دی
چقده بدجنسن .. جنسه ۵۰ یوانی رو میگن ۲۰۰ یوان ؟ بابا اینا که رو دسته ایرانی ها بلند شدن (غشمولک)

میگم عادل تو هم با کادو دادنت به خواهر زاده ات :دی دائیش از خودش بدتره با اسباب بازی ، بازی میکنه (خندهههههههه)

شاد باشی
پست بعدی رو هم بذار دیگه

سلام مرجان خانم.
چقدر ذوق زده شدم وقتی دیدم نظراتو.گفتم کار خودته.
اره بابا این چینی ها رو باید شناخت هر چی بخری بازم گرون خریدی.
منتظر بقیه مطالب باش

غریبه یکشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 08:24 ب.ظ

سلام به جناب عادل عزیز

من به پیشنهاد آبجیه خوبم ٬ مرجان خانم خدمت رسیدم تا از وبلاگ و مطالب تون بازدیدی داشته باشم ...

جدا که زندگی منحصر به فردی داری عادل جان ... قلمت گرم و دلنشینه و عکس هات فوق العاده است .

انشاءا... بیشتر خدمت میرسم تا بیش از پیش بتونم باهاتون آشنا بشم و به سبک زندگی تون نزدیک تر باشم ... من عاشق استفاده از تجربه ی دیگرانم .. امیدوارم که دوستان خوبی برای هم باشیم .
یا حق

سلام.
مرجان به همه لطف داره به منم همین طور.مرسی که سر زدی
زندگی ما با همه فرق داره.از پیدا کردن دوستان جدید لذت میبرم.امیدوارم دوستی ادامه داشته باشه

شهرزاد یکشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 08:44 ب.ظ http://shahrzad91r.blogsky.com

سلام دوست عزیز:
حالا مثل اسمتون واقعا عادل هستید؟؟؟؟؟؟؟
معلومه که تو این سفرا بهتون بد نمیگذره!!!
عزیز با تبادل لینک موافق هستید؟؟؟؟
خوشحال میشم به منم سر بزنید!!
قربونت
فعلا.....

سلام دوست خوبم
من سعی کردم همیشه عادل باشم
سفرامون سختیها و جذابیتهای خاص خودشو داره
حتما بهت سر میزنم و باهات می لینکم

اقلیما یکشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 09:14 ب.ظ http://www.yedokhtaremahtabi.blogfa.com/

سلامم
وبلاگت جالبه.مخصوصا اون جا که از دریا گفتی(آرامش پس از طوفان)
من دیدم واقعا آرام بخشه.
حالا از کودوم اسکله رفتید؟
خوش باشی.
بای تا های

سلام.
من این آرامشو خیلی دوست دارم بنظرم هیچی مثل این ارامش زیبا نیست.
ما از ایران از اسکله فولاد به سمت چین حرکت کردیم

نیلوفر دوشنبه 26 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 09:22 ق.ظ

سلام علیکم آقاااااااااااااا...
خوبی شما؟...
ببین من دوست مرجان و دختر عمه شهرزادم (همونی که لینکش کردی)
حالا که آشنا شدیم بزن قدش...خوبی خوشی سلامتی؟...
ببین من دریا رو دوست دارم ولی به شکل بدی اگه برم رو آب دریا زده میشم و گلاب به روت ...
پستاتو هنوز نخوندم...سیو میکنم میخونم...
تبادل لینکم که موافقی دیگه ایشالله :))))))))
راستی...من عاشق دلفینم..فک کنم تنها حیوونیه که ازش نمیترسم..البته از نزدیک ندیدم :(((((((
میام بازم...
فعلا بای بای :)

سلام.
خوبید شما؟؟
خیلی از آشنایید خوشحالم و ناراحت از اینکه دریا زده میشی.میدونم چه دردیه.خودم کشیدم.
حتما مایل به تبادل لینک هستم.
منم دلفینارو دوست دارم بخصوص وقتی که در کنار کشتی حرکت می کنند خیلی باحال میشن.خیلی زیبا هستن.
مرسی از اینکه بهم سر زدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد